W ostatnich dniach maja uczniowie klas siódmych i kilkoro ósmoklasistów oraz ich wychowawcy i opiekunowie wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Pogoda nie zawiodła, a plan, bogaty w atrakcje turystyczne, został w pełni zrealizowany.

Zwiedzanie zaczęliśmy od socrealistycznego symbolu Warszawy czyli Pałacu Kultury i Nauki – panorama Warszawy z wysokości 30. piętra naprawdę robi wrażenie. Centrum Nauki Kopernik to niewyczerpane źródło wiedzy i odkryć, ale dla nas to przede wszystkim spotkania ze sztuczną inteligencją, „ożywionym” Mikołajem Kopernikiem, psem robotem, ale także niesamowite  doznania, gdy nagle znika postać widziana w lustrze, kiedy chwytamy latający dywan czy też leżymy na łożu fakira…

W Muzeum Techniki z 15 tysięcy eksponatów z różnych dziedzin (m.in. astronomii, fizyki, radiotechniki) nas szczególnie zainteresowała historia transportu i kosmosu oraz ich polskie akcenty – auta, motocykle, makieta rakiety i kombinezon pierwszego polskiego kosmonauty Mirosława Hermaszewskiego. Wilanowska rezydencja króla Jana III Sobieskiego zwróciła uwagę zainteresowanych historią i architekturą, ale również tych, którzy uwielbiają ogrody. Król oprócz waleczności słynął z zamiłowania do ogrodnictwa – fascynowały go egzotyczne rośliny, które sadzono wokół pałacu. Od Placu Zamkowego zaczęliśmy zwiedzanie Starego Miasta. Pani Przewodnik poprowadziła nas pięknymi, staromiejskimi uliczkami. Przypomnieliśmy sobie legendy i historię Warszawy. Widzieliśmy kamienicę warszawskiej gołębiarki z ul. Piwnej, Pomnik Małego Powstańca, Barbakan, Syrenkę, pomnik niedźwiedzia, który czeka na prawdziwą miłość, pęknięty dzwon, Zegar Zygmunta ze znakami zodiaku, najwęższą kamienicę w Warszawie, aż w końcu wróciliśmy pod Zamek Królewski i Kolumnę Zygmunta III Wazy (najwyższy pomnik w stolicy!).

Łazienki Królewskie to ostatni punkt naszej wycieczki. Uważny spacer, wypatrywanie wiewiórek, kaczek i pawi oraz opowieści Pani przewodnik doprowadziły nas do Pałacu na Wyspie – letniej rezydencji ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego.  Podziwialiśmy też m.in. Pomnik Fryderyka Chopina i jego multimedialną ławeczkę, Starą Pomarańczarnię, Ogród Chiński i piękny Amfiteatr.

Do domów wróciliśmy pełni wrażeń  i wiedzy. Teraz już wiemy, że Warszawa to piękne, bogate w zabytki i bardzo nowoczesne miasto!

Tekst: A. Bodenszac-Grunwald

e-mail: biuro@oswnr2.bydgoszcz.pl

Wyszukiwarka

Organ prowadzący

Organem prowadzącym dla K-P SOSW nr 2 jest Samorząd Województwa Kujawsko Pomorskiego